Červnové střípky ze tříd 2023

1. 8. 2023

Červen 2023

V měsíci červnu jsme konečně naplno využívali krásného teplého počasí, hodně času jsme trávili venku při nejrůznějších akcích. Navštívili jsme „Mlýnky“ v Jáchymově, podívali jsme se do Klášterce na zámek -  do pohádkové země, na Hvězdárnu do Karlových Varů, dále na Vřídlo s ochutnávkou pramenů, na Ježíškovu cestu na Božím Daru, navštívila nás Městská policie Ostrov a spoustu dalšího……...

Jak se vzdělávalo v jednotlivých třídách:

Červnové STŘÍPKY Z 1. TŘÍDY

Poslední měsíc tohoto školního roku jsme si s našimi prvňáčky velmi užili. Bylo krásné počasí, proto jsme hojně využívali školní zahradu, na které se odehrávaly nejrůznější vzdělávací činnosti a hry. Děti si hrály s vodou a lodičkou, kterou jsme jim při hezkém počasí napustili (vodní hrátky).

Seznámili jsme se také s posledními tématy, která měsíc červen zahrnuje. Tím prvním byla zvířátka ze zoo. Společně jsme vedli rozhovory nad výletem do Lesoparku Chomutov. Pověděli jsme si, jaká zvířata jsme zde viděli. Poté jsme podle obrázků a zvuků rozpoznávali různé další druhy zvířat. Vytvořili jsme pracovní činnost „Zebra“, kdy jsme využili černou čtvrtku, na kterou děti malovaly bílou temperou čáry, jako pruhy zebry a později lepily její hlavu.

V rámci velké tělovýchovné jednotky jsme si vyzkoušeli opičí dráhu a překonávali jsme nejrůznější překážky a nerovný terén (plazení po lavičce, slalom mezi kužely, strachový pytel).

Postavili jsme si zoologickou zahradu z molitanových kostek a zazpívali písně, jako „Po vodě plavaly rybičky“ nebo „Krokodýl“.

Následující týden jsme se vydali na výlet do sportovního parku u nemocnice, kde jsme si vyzkoušeli průlezky a zdokonalili jsme se tak v oblasti hrubé motoriky.

Dále jsme navštívili místní lamy a ovečky, dozvěděli jsme se o nich spoustu zajímavých informací, a dokonce jsme je mohli nakrmit.

Tak, jako každý rok nás čekala stezka za pokladem. Tentokrát s pirátskou tématikou. Nejprve jsme s dětmi obdrželi dopis, kde jsme se dozvěděli, co nás vlastně čeká a poté jsme se přesunuli k Boreckým rybníkům, kde jsme plnili pirátské úkoly. Na školní zahradě jsme pak hledali zakopaný poklad v písku, ve kterém byly samé dobroty.

Zavítali jsme také do domu kultury a v kině shlédli pohádku s názvem „Mikulášovy patálie“. Připomněli jsme si pravidla slušného chování v kině.

Teplé slunečné dny nás přímo vyzývaly k tomu, abychom se vydali na zmrzlinku (se souhlasem rodičů). Každý si mohl vybrat svou oblíbenou.

Takto jsme zakončili školní rok. Všem rodičům moc děkujeme za spolupráci

a s některými se uvidíme opět v září. Vaše učitelky z první třídy.

Denisa, Petra, Iveta

2. Třída

Měsíc červen začal u druháčků bláznivě. Oslavili jsme společně svátek dětí ráno i odpoledne s rodiči, kdy děti plnily pohádkové úkoly. Celý týden jsme pojali tak nějak bláznivě. Nejdříve jsme si dali výlet do ZOO za zvířátky, abychom se na druhý den proměnili v mimoně. Třetí den jsme si na hlavách učesali bláznivé účesy  a pořádně řádili. V pátek jsme si pak na závěr týdne udělali pěknou hrací pohodu a dorazili jsme do školky všichni v pyžamech na pyžamový den.

Následující týden jsme se proměnili v kosmonauty a navštívili karlovarskou hvězdárnu, kde jsme se dozvěděli mnoho nového tak jako po celý týden. Sluneční soustava nás velice zaujala. Zároveň jsme se dozvěděli mnoho o přírodních živlech a vyzkoušeli mnoho pokusů například udělat sopku z písku. Při poznávání ohně jsme si oheň rozdělali pomocí lupy a opekli si jablíčka. Letní počasí nám dovolilo poznávat i vodní živel a to přímo na ostrovském koupališti.

Nyní už nastal čas vítat prázdniny. Zašli jsme si na zmrzlinu, do kina a zvládli jsme ještě jeden poslední společný výlet do Karlových Varů na Dianu.

Většina dětí odchází po prázdninách do třetí třídy, sice se budeme vídat, ale pořádně jsme se rozloučili.

Zároveň bychom chtěli poděkovat Vám rodičům za skvělou spolupráci po celý rok a Vám všem popřát krásné prázdniny a hezké léto.

Jitka a Andrea

ČERVNOVÉ STŘÍPKY ZE 3. TŘÍDY

Letošní školní rok utekl jako voda a my jsme vpluli do posledního měsíce června. Počasí nám po většinu dní přálo, a tak nám pěkné dny umožnily strávit velkou část dne venku při hrách i vzdělávání.

Celý měsíc byl doslova nabitý mnoha zajímavými akcemi. Hned prvního června jsme s dětmi oslavili jejich svátek. Dopoledne byl pro děti připraven karnevalový rej ve třídě a také diskotéka s „pravým“ dýdžejem na školní zahradě. Po odpoledním odpočinku už na děti čekalo sportovně-pohádkové odpoledne, každoroční akce, kdy děti společně se svými rodiči nebo jinými příbuznými procházejí na školní zahraně stanoviště a plní nejrůznější úkoly. Po splnění všech úkolů si děti za své úsilí vyzvedly odměnu v podobě tašky plné krásných dárečků. Celým odpolednem se nesl dětský smích a ve všech očkách byly vidět jiskřičky smíchu, štěstí a spokojenosti.

Na další den byl naplánován den odpočinku. A to doslova. Vyhlásili jsme totiž pyžamový den. Všichni jsme do školky přišli tak, jak jsme se vzbudili, totiž v pyžamku a nočních košilkách. Takto oblečeni jsme strávili celý den včetně her na školní zahradě. Všem se popletený den líbil a máme ho prý plánovat častěji.

Červen se rychle přehoupl do druhého týdne a my jsme se přenesli do vesmíru. S dětmi jsme si povídali o naší planetě Zemi a také o celé Sluneční soustavě. Naši předškoláci o vesmírné téma projevovali hned od počátku velký zájem. Byli jsme překvapeni, kolik toho někteří o vesmíru už znají! Děti se dozvěděly o tom, že naše planeta je jedinou planetou, na které je potvrzen život, proč se na Zemi střídá den a noc, že Slunce je největší hvězdou Sluneční soustavy a ostatní planety okolo něj obíhají. Každé z dětí si vyrobilo svoji vlastní vysněnou nebeskou planetu, a také svoji vlastní raketu, ve které jako kosmonauti odletěly do vesmíru. Vrcholem tohoto týdne byla návštěva karlovarské hvězdárny na Vítkově hoře. Děti zhlédly edukativní pohádku o nebeských tělesech, dozvěděly se zajímavosti týkající se akcí na hvězdárně a na závěr mohly pomocí velkého dalekohledu pozorovat okolní přírodu. V tomto týdnu jsme se také městským autobusem vydali do jáchymovského Údolí mlýnků. Na místním potůčku jsme obdivovali vodní mlýnky, které zde lidé postavili. Musíme se pochlubit, že i naše třetí třída ke krásám potoka přispěla, když jsme společnými silami nainstalovali náš vlastní vodní mlýnek. Po chvilce přemlouvání a úprav se mlýnek vesele roztočil a my věříme, že se na potůčku bude točit nejméně rok.

Největší a nejdůležitější akcí druhé poloviny června bylo bez pochyby pasování našich předškoláčků na školáky. Naši šikulové si pro rodiče připravili krátké vystoupení s písničkami a básničkami. Poté jsme děti slavnostně pasovali na školáčky, každý obdržel šerpu, vzpomínkové tričko a několik dárečků. Děti nakonec slavnostně složily a podepsaly slib předškoláků v tomto znění:

„Přísahám dnes na psí uši,

na kočičí svědomí,

že se budu pilně učit,

vše, co ještě neumím.

Končí školka, doba hraní,

teď mě čeká čtení, psaní.

mami, tati, je to tak,

už ze mě bude školák!“

Poslední červnové dni jsme využili opakování všeho, co jsme se za celý školní rok naučili. Zpívali jsme známé písničky, opakovali básničky, cvičili, hráli si, a hlavně si užívali posledních společných dní. Jednou z posledních akcí byla pirátská stezka za pokladem, při které děti plnily úkoly, aby mohly nakonec najít ztracený pirátský poklad. Stihli jsme také ještě vyrazit na koupaliště a užít si vodních hrátek, zajít na zmrzlinku, podívat se na hory na Ježíškovu cestu a svézt se výletním autovláčkem po Karlových Varech.

A jsme na konci… Více už se toho stihnout opravdu nedalo. Přišel čas se rozloučit a zamávat školce stejně tak, jak se zpívá v naší písničce:

„Školka už nám mává, mává, něco sice končí, ale nemějte strach, nová dobrodružství každý očekává…“

Milí rodiče,

rády bychom vám všem poděkovaly za bezproblémovou spolupráci po celý školní rok. Přejeme vám, aby vaše zlatíčka v září vykročila do své nové životní etapy pravou nohou, bez strachu a s úsměvem na tváři! Hodně štěstí!

Všichni si užijte krásné léto!

Káťa, Klárka a Lenka

4. Třída

Poslední měsíc v tomto školním roce jsme zahájili oslavou Dne dětí, kdy ráno děti přišly do školky v maskách, užívaly si připravené hry, přehlídku masek, které doma připravily s rodiči, a těšily se na diskotéku na školní zahradě, která byla plná řádění, tance, zpěvu, chytání bublinek  a jako překvapení pro děti - přišly navštívit Mickey Mouse a Minnie Mouse, kteří se s nimi přišli zatancovat. Odpoledne bylo na školní zahradě připravené sportovní program a soutěže pro rodiče s dětmi. Děti plnily různé zábavné úkoly, užívaly si společné odpoledne s kamarády a rodinou, a po splnění úkolů byla pro ně připravená odměna formou diskotéky, fotokoutku s Minnie a Mickeym , medaile a balíček odměn. Děti domu odcházely nadšené, spokojené a unavené.

Povídali jsme si s dětmi povídali o dopravních prostředcích, vyprávěly nám vlastní zážitky z výletů a dovolených, rozlišovaly co létá, pluje, jezdí. Při procházkách do města jsme pozorovali dopravní ruch, učili se správného chování silničního provozu, jak přecházet silnici, používat semafor. Naučili jsme se písničku „Tů, tů. Tů“, „Letadlo“, stavěli město z kostek, koleje pro mašinky. Děti poznávaly barvy a tvary, opakovaly znalosti a vědomosti z předchozích týdnů.

Pomalu se blíží prázdniny a tak si povídáme o změně v počasí, jeho proměnách, koloběhu vody v přírodě a její důležitosti pro nás i pro přírodu. Chodili jsme na procházky k blízkým rybníkům, pozorovali mláďata a život v přírodě, rozkvetlé zahrádky, ovocné stromy i růst zeleniny na záhoncích. A to nás motivovalo k tomu, zkusit si zasadit na školní zahradě vlastní brambory. Dětem se tento nápad líbil a proto nám všichni s chutí při práci pomáhali, brambory jsme zasadili, děti je zalévají a pozorují jak krásně rostou.

Krásné počasí vybízí k výletům , tak jsme s dětmi vyrazily do Karlových Varů. Prohlédli jsme si hotel Thermal, pozorovali život v řece a nakrmili jsme rybičky i kačenky. Dále jsme viděli léčivé prameny, kdo chtěl mohl ochutnat a všichni si vyzkoušeli jejich teplotu. Pokračovali jsme v prohlídce na Vřídlo, Mlýnskou a Dřevěnou  kolonádu, kde jsme si dali Karlovarskou oplatku a čerpali lázeňskou atmosféru, a dále jsme vyrazili lanovkou na rozhlednu Diana. Děti v tamní minizoo poznávaly některé druhy domácích zvířat a jejich mláďat, mohly si je pohladit a zahrály si hru „Čí hlas to je?“ – poznávaly zvířátka po zvuku. Dali jsme si svačinku a za odměnu jsme si pochutnali na zmrzlině. Pak už nás čekala cesta zpět lanovkou, prohlídka Grand hotelu Pupp, Karlovarského divadla a hurá autobusem zpátky do školky.

V dalším týdnu nám stále přálo počasí, tak jsme toho co nejvíce využívali. Na školní zahradě děti tvořily v písku, hrály míčové hry, malovaly křídou, jezdily na odrážedle, hrály si na dekách, prolézaly na průlezkách, zalévaly zahradu, ovocné stromy i zasazené brambory. V neposlední řadě děti vyrazily na Pirátskou stezku okolo Boreckých rybníků, kde po plnění úkolů, sportovních i vědomostních, našly svůj pirátský poklad plný dobrot. Mikulášovi patálie byla poslední pohádka v tomto školním roce, na kterou jsme se vydali do DK Ostrov. Loučíme se se školkou, se svými kamarády, s hračkami, odnesli jsme si domu výrobky a výkresy, které jsme za celý rok společně vytvořili. Teď už se jen těšíme na prázdniny.

Všem rodičům a dětem přejeme krásné prázdniny, plné nových zážitků a dobrodružství a děkujeme za společný školní rok v naší třídě.

Lucka, Pavla a Kamila

5. a 7. Třída

V posledním měsíci jsme měli pořádně nabytý program, který jsme absolvovali společně se 7. třídou z důvodu nemoci Ivy i Lindy.

Vydali jsme se do pohádky na zámku v Klášterci, prohlédli jsme si skřítky, krásně jsme se „báli“. Prošli jsme si zámeckou zahradu, kde byli pávi a papoušci a v cukrárně jsme si dali zmrzlinu. Cesta autobusem se nám také líbila a moc rychle utekla. To bylo zážitků!

Rozloučili jsme se s našimi předškoláky za zvuku fanfár a slavnostního pasování. Děti dostaly na památku knihu s věnováním a drobné dárečky.

Výlet s předškoláky do KV byl také báječný, jeli jsme autobusem i lanovkou na vyhlídku Dianu, prohlédli jsme si malou minizoo. Prošli jsme si a ochutnali prameny, vřídlo a kolonádu, ochutnali jsme oplatky. Vyšlo nám dobře i počasí, prostě se to moc povedlo.

V předposledním týdnu jsme si udělali piknik mezi rybníky, slunili jsme se a odpočívali. Také pirátská stezka mezi rybníky byla super, soutěžili jsme a moc jsme se snažili. Odměnou nám byl ukrytý poklad na zahradě školky.

Byli jsme v kině na posledním filmu tohoto roku „Mikulášovi patálie“.

Celý měsíc rychle utekl, užili jsme si krásné počasí a už se všichni těšíme na prázdniny. Přejeme všem krásné léto.

Iva, Ilona, Linda, Iva, Káťa

6. Třída – „Berušky“ – Červen

Projekt : „Červen – těšíme se na prázdniny…...“

• povídání s dětmi o tom, co nás všechno čeká o prázdninách, kam se všude můžeme podívat
  • rozhovor s dětmi o tom, co je to moře? Jací živočichové v něm žijí? Kdo už někdy u moře byl?
  • planeta Země – rozhovor s dětmi o naší planetě, jaké známe cizí země, jaká cizí zvířata – ukázka na Glóbusu, kde leží Afrika? Jaká zvířata tam žijí?
  • Prohlížení encyklopedie – ukázka podmořských živočichů, jak vypadá Chobotnice? Seznámení s rybami jako je žralok, delfín, velryba
  • nácvik básně s pohybem: „Moře“, „Žirafa“, „Sloni, opice, žirafa, klokani“
  • opakování názvů dnů v týdnu, názvů ročních období, názvu měsíce červen
  • zpívání s klavírním doprovodem, hra na Orffovy nástroje,  rytmizace na tělo, nácvik nových písniček: „Hrálo si koťátko“ – druhá sloka, „Slon“, „Pět minut v Africe“, „Krokodýl“, opakování známých lidových písní
  • PH: „Na ostrovy“, „Na včeličky“, „Do vody, z vody“, zdravotní cviky motivované exotickými zvířaty, zdravotní cviky se náčiním
  • VV: výroba lvíčků – nanášení temperové barvy pomocí vidličky, dolepení detailů, výroba chobotniček – malba temperovou barvou, stříhání, lepení, zdobení dárk. taštiček na dětský den, výroba mořských živočichů – tupování houbičkou – lepení, práce s kinetickým pískem – procvičení jemné motoriky
  • Akce : dětský den – pohádkové odpoledne s rodiči, návštěva městské policie – prohlídka policejního vozu, výlet do Klášterce – Pohádková země, návštěva zámeckých zahrad, výlet do Karlových Varů – návštěva pramenů, návštěva Vřídla, procházka Dvořákovými a Smetanovými sady, ochutnávka oplatky, pirátská stezka hledání pokladu, návštěva kina v DK – „Mikulášovo patálie“
  • Venku: hrátky na školní zahradě, vycházky do okolí MŠ – pozorování proměn přírody